The candidates should read and understand the instructions carefully before filling the option form
1. Candidates are required to keep all the documents ready including Mark Sheets, Category, Defence/ Paramilitary/ Police Ward and other related certificates in the prescribed proforma along with the list of colleges (Seat Matrix-2025) in order to choose the appropriate College at the time of filling of online option form.
2. Changes in the choice of colleges and other filled entries will not be permitted after
successful payment of the option form fees of Rs. 5000/-.
3. For the systematic process of admission process, please see the latest schedule on the official website https://www.jetskrau2025.com
4. The fee deposited at the time of online option form filling (Rs.5000/-) will be adjusted in
the College fee. If the candidate didn’t complete the admission process after allotment of
college to him/her within the stipulated time period (as per JET-2025 revised counselling
schedule) the option form fee of Rs.5000/- will be forfeited.
5. Candidates are advised to opt only those Colleges in which he/she wishes to take
admission. The option form fees of Rs.5000/- shall be forfeited, if the candidate will not
report to the allotted college on the given date.
6. Online option form fee of Rs. 5000/- will be refunded only in case of non-allotment of college to candidates. Refund will be processed after the admission process is completed in the bank account which was filled by the candidate during submission of online application form.
7. If a candidate submits the wrong information during the admission process or while
filling online option form, his/her admission shall be cancelled immediately or at the
College level also.
8. Candidates belonging to the defence/ paramilitary/ police ward or SAP/PH Category are
hereby advised to read and understand his/her Priority and Category given in the JET-2025
instructions booklets available on the website before submitting the online option form.
Admission given can also be cancelled at any level if the candidate will submit the wrong
information.
9. Candidates are advised to read and understand JET-2025 guidelines/instructions carefully before filling online option form. After filling the online option form for JET-2025, ensure to take a printout as it is mandatory. If print option is not available it means your option form is not successfully submitted.
10. Candidates are instructed to must bring his/her mobile phone having registered mobile
number given at the time of registration as it will be used for OTP verification at the
time of reporting at the respective college. OTP will be sent on registered mobile number
and registered e-mail ID of the Candidate.
JET-2025 के लिए ऑनलाइन विकल्प फॉर्म भरने के लिए दिशानिर्देश
अभ्यर्थी, ऑप्शन फार्म भरने से पहले दिशानिर्देशों को ध्यानपूर्वक पढ़ एवं समझ लें
1. अभ्यर्थियों को ऑनलाइन विकल्प फॉर्म भरने के समय उपयुक्त कॉलेज का चयन करने के लिए कॉलेजों की सूची (सीट मैट्रिक्स-2025) के साथ निर्धारित प्रोफार्मा में मार्कशीट, श्रेणी, रक्षा/अद्ध सैनिक पुलिस वार्ड और अन्य संबंधित प्रमाण पत्र सहित सभी दस्तावेज तैयार रखना आवश्यक है।
2. विकल्प प्रपत्र की फीस के सफल भुगतान के बाद महाविद्यालयों के चयन एवं अन्य भरी गयी सूचनाओं में परिवर्तन की अनुमति नहीं दी जाएगी।
3. प्रवेश प्रक्रिया की क्रमबद्ध प्रक्रिया हेतु नवीनतम अनुसूची का अधिकारिक वेबसाइट https://www.jetskrau2025.com पर अवलोकन करे।
4. ऑनलाइन विकल्प फॉर्म भरने के कॉलेज शल्क में समय जमा शुल्क (रुपये 5000/-) समायोजित किया जाएगा। यदि अभ्यर्थी ने निर्धारित समय अवधि (JET-2025 संशोधित अनुसूची के अनुसार) के भीतर कॉलेज के आवंटन के बाद प्रवेश प्रक्रिया को पूरा नहीं किया, तो विकल्प फॉर्म शुल्क के रुपये 5000/- जब्त कर लिये जायेंगे।
5. अभ्यर्थियों को सलाह दी जाती है कि वे केवल उन्हीं कॉलेजों को चुनें जिनमें वह प्रवेश लेना चाहते हैं। यदि अभ्यर्थी निर्धारित तिथि को आवंटित महाविद्यालय में रिपोर्ट नहीं करता है तो विकल्प फार्म की फीस 5000/- रुपये जब्त कर ली जाएगी।
6.ऑनलाइन विकल्प फॉर्म शुल्क 5000/- रुपये उन्हीं अभ्यर्थियों को वापस किया जाएगा, जिन अभ्यर्थियों को किसी भी कॉलेज में सीट का आवंटन नहीं हुआ है एवं प्रवेश प्रक्रिया समाप्त होने के बाद अभ्यर्थी द्वारा आवेदन फॉर्म में भरे गए बैंक खाता संख्या में रुपए 5000/- का पुनर्भुगतान कर दिया जायेगा ।
7.यदि किसी भी अभ्यर्थी द्वारा प्रवेश प्रक्रिया के दौरान अथवा ऑनलाइन विकल्प फार्म भरते समय गलत सूचना दी जाती है तो उसका प्रवेश तत्काल किसी भी स्तर (महाविद्यालय अथवा जेट कार्यालय स्तर) पर निरस्त किया जा सकता है।
8.रक्षा / अद्ध सैनिक पुलिस वार्ड से संबंधित अभ्यर्थियों को सलाह दी जाती है कि ऑनलाइन विकल्प फॉर्म जमा करने से पहले वेबसाइट पर उपलब्ध JET-2025 निर्देश पुस्तिका में दी गई उनकी प्राथमिकता एवं श्रेणी को पढ़ने और समझने की सलाह दी जाती है। अतः इन अभ्यर्थियों को दिया गया प्रवेश किसी भी स्तर पर गलत सूचना प्रस्तुत करने के कारण रद्द
किया जा सकता है।
9. अभ्यर्थियों को सलाह दी जाती है कि ऑनलाइन विकल्प फॉर्म भरने से पहले JET-2025 दिशानिर्देशों को ध्यान से पढ़ें और समझें। JET-2025 की ऑनलाइन विकल्प फॉर्म भरने के बाद उसका प्रिंटआउट अवश्य निकालें, यह अनिवार्य है। अगर प्रिंट ऑप्शन उपलब्ध नहीं होता है तो इसका अर्थ है की आपका ऑप्शन फॉर्म विधिवत रूप से जमा नहीं हुआ है।
10. अभ्यर्थियों को निर्देश दिया जाता है कि वे अपना मोबाइल फोन जिसमें पंजीकरण के समय दिया गया पंजीकृत मोबाइल नंबर हो, अवश्य लाएं क्योंकि इसका उपयोग संबंधित कॉलेज में रिपोर्टिंग के समय ओटीपी सत्यापन के लिए किया जाएगा। ओटीपी अभ्यर्थी के पंजीकृत मोबाइल नंबर और पंजीकृत ई-मेल आईडी पर भेजा जाएगा।















![PUBLIC NOTICE [CUET (UG)] – 2025 for Admission to Undergraduate Programmes in Central Universities/Participating Universities (State/ Deemed/Private) – reg.](https://collegeidea.in/blog/wp-content/uploads/2025/03/National-Eligibilitl-Icst-NIIT-as-an-llntrancc-fcst-for-Admission-to-Ph.D.-2.png)
